Učenici su na početku nove nastavne godine umjesto rješavanja matematičkih zadataka dobili drugačiji izazov – napisati zadatke
Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića u Svetom Jurju na Bregu ove godine slavi 60. obljetnicu svoje školske zgrade, otvorene 28. studenoga 1965. godine. Taj je broj poslužio kao inspiracija za neuobičajene matematičke sate u 6. i 7. razredu.
Umjesto da rješavaju zadatke, učenici su morali osmisliti račun čije je rješenje broj 60. Trebali su koristiti sve četiri računske radnje, zagrade i različite brojeve (prirodne, cijele, razlomke, decimalne, mješovite). Zadatak je potaknuo pitanja o zajedničkom nazivniku, redoslijedu računskih radnji i pravilnom računanju – upravo ono što je trebalo za dobro ponavljanje gradiva.
Sljedeći korak u drugom tjednu nastave bit će stvaranje tekstualnog zadatka vezanog uz školu, također s rješenjem 60. Iako rijetko pišu takve zadatke, učenici će trebati pokazati domišljatost i uz pomoć učitelja osmislili vlastite problemske situacije.
Na kraju će konstruirati pravilni šesterokut upisan u kružnicu polumjera 10 cm, unijeti u njega geometrijske likove i pripadajuće formule i u nekom dijelu istaknuti broj 60. Time će povezati geometriju, preciznost i simboliku obljetnice.
Umjesto da učitelj rješava zadatke on je cijelo vrijeme u ulozi pomagača, odgovarajući na niz pitanja. Bilo je to pravo malo matematičko istraživanje u kojem su učenici bili glavni akteri. Na ovaj smo način povezali 60 godina škole i matematiku. Obljetnica je postala povod za originalnost, kreativnost i upornost, ali i za ponavljanje znanja koje je često skriveno negdje u sjećanju. A takav početak školske godine daje dobar ton za sve što slijedi.
Dosadašnji satovi su protekli u živahnoj atmosferi: nije bilo prepisivanja ni bijega na odmor, već puno rasprava, pokušaja i upornosti.
Učitelj je bio vodič i pomagač, a učenici glavni protagonisti. Tako je broj 60 postao most između povijesti škole i matematike – i poticaj za novu školsku godinu ispunjenu originalnošću, znatiželjom i kreativnošću.










preneseno s: www.emedjimurje.hr
objavio/foto: Željko Kraljić